niedziela, 19 sierpnia 2012

Jak się lepiej wyspać? +krótka gadanina ; )

Do Karoliny, która zastępowała mnie tu:
To na ciebie jestem wściekła. Miałaś tu pisać codziennie, a nie raz w tygodniu ! Niestety, ale nie przyjmę cię na współtwórczynię. I nie będziesz mnie już zastępować, oddaj cały zeszyt z postami Weronice.
A teraz do Was ; )
Przepraszam Was za nią i moje zdenerwowanie, ale sami widzicie. 
Piszę z autokaru, zawozi nas na zwiedzanie ; ) Dziewczyny obok mi przeszkadzają i razem z Mysską pozdrawiają xD Znalazłam nowe zastępstwo, moją kuzynką Weronikę ;* Ona będzie lepsza, obiecuję : )
Post krótki i na temat raczej dla tych, którzy nie mogą się wyspać, wstać z łóżka o przyzwoitej porze oraz tych, których liczne spóźnienia są spowodowane zaspaniem.
Jak się lepiej wysypiać?
Przede wszystkim ważne jest to żeby kłaść się i wstawać o stałych porach. W telewizji leci Twój serial? A chcesz się wyspać? Najlepiej iść spać w godzinach od 21 do 22. Mi np. wtedy najlepiej się zasypia. Nie zmuszam, abyś wstawał/a wcześnie w wakacje, ale uwierz mi, nie warto marnować czasu na wylegiwanie się w łóżku. Gdy wstaniesz za wcześnie (np. o 5-6), możesz sobie jeszcze poleżeć, ew. zdrzemnąć się godzinkę, czy półtorej. 
Jeżeli chodzi o długość snu, to sprawa indywidualna. Ja np. muszę spać 10 godz. , niektórzy potrzebują zaledwie 7.
Nie pij kawy ani alkoholu przed snem, ponieważ będziesz zbyt pobudzony/a. Nie powinno się też jeść na 3-4 godz. przed snem, ew. wypić szklankę wody lub zjeść ciasteczko zbożowe, jabłko, plaster arbuza, sucharka, wszystko w małych ilościach. A i co do picia wody przed snem i po wstaniu, to działa na organizm oczyszczająco ! Tylko za bardzo chcę się do toalety xD 
Nie korzystaj z komputera, ani nie oglądaj telewizji na 1,5godz. przed snem. Wycisz się, przeczytaj książkę o raczej spokojnej tematyce. Jeśli masz włączone grzejniki, to postaw na nich pomarańcze. Musza stać kilka dni (u mnie tak było). Potem zapach pomarańczy będzie się unosił po całym pokoju ..mmm... To świetnie koi zszargane nerwy.
Warto wziąć gorący prysznic lub kąpiel, zrelaksuje nas.
To wszystko, papa !

1 komentarz:

  1. Dobre rady, zapamiętam :) A jak zapomnę to przeczytam jeszcze raz :D

    OdpowiedzUsuń